Nedan finner du information om vart du ska vända dig om du vill göra en felanmälan av något som hör till fastigheten eller din bostad. Det åligger var och en att anmäla fel som man upptäcker.
När du har felanmält, sätt gärna en lapp på det föremål som du felanmält för att informera dina grannar.
Kundtjänst och felanmälan
Driftia Förvaltning AB
Telefon: 08 744 44 33
Email: info@driftia.se
Hemsida: www.driftia.se
Jour ska endast kontaktas vid akuta fel som innebär fara för person eller byggnad.
Akuta tillbud på icke ordinarie arbetstid där följdskador kan uppstå och där avhjälpandet inte kan vänta till nästa arbetsdag kan anmälas till Larmcentral.
Exempel på akuta fel:
Felanmälan avseende Brf Svea TVå allmänna utrymmen, t ex:
Jourutryckningar för åtgärdande av mindre fel eller fel av icke akut karaktär debiteras bostadsrättshavaren. Bostadsrättshavaren debiteras även i de fall då denne anses vara vållande till felet/skadan.
Oavsett vem du larmar skall du alltid: